بررسی ADATA Ultimate SU650 SSD – عملکرد خوب، قیمت بهتر

بزرگترین و بروزترین مجله معرفی ، نقد و بررسی سخت افزار کامپیوتر

بررسی ADATA Ultimate SU650 SSD – عملکرد خوب، قیمت بهتر

در اواخر سال 2016، یک فناوری ذخیره سازی جدید به صورت تجاری منتشر شد که تقریباً یک سال قبل اعلام شده بود. آن فناوری NAND سه بعدی بود. به طور خلاصه، آنچه این فناوری به بازار آورد، توانایی افزایش ظرفیت ذخیره سازی درایوهای قابل حمل، به ویژه SSD ها، به املاک بسیار کوچکتر بود. زمانی که اولین دستگاه‌ها عرضه شدند، ADATA یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در قالب SSD‌های Ultimate SU800 ADATA به بازار عرضه شد. چند هفته پیش، ADATA به‌روزرسانی طیفی از درایوهای SSD را از مجموعه خود، که شامل واحدهای SU900، SU800، SU700 و SU650 می‌شد، اعلام کرد. SSD ADATA Ultimate SU650 را برای بررسی دریافت کردیم.

ساختن
چیزهای زیادی نمی توانید از نظر بخش ظاهر برای اکثر درایوها بنویسید، اما چند عنصر قابل توجه در SU650 وجود دارد. اولین مورد این است که چقدر نور شگفت انگیز است. وزن درایو فقط 47.5 گرم است که بسیار شگفت انگیز است. این را بلافاصله هنگام جعبه گشایی متوجه خواهید شد، و حتی بیشتر از آن زمانی که درایو لپ تاپ موجود خود را با SU650، حتی سایر SSD ها تعویض می کنید.

 

از نظر ابعاد، دستگاه تقریباً استاندارد با ساخت 2.5 اینچی است. با توجه به تعداد کیس‌ها، هم رایانه‌های شخصی و هم قابل حمل، هنوز فضای زیادی برای دستگاه‌های کوچک‌تر وجود ندارد، زیرا SU650 در واقع درون آن بسیار توخالی است.

این واحد در بسته بندی های مجلل و پر زرق و برق ارسال می شود که دارای سطح بازتابنده ای است که بسیار چشم نواز است. برخی ممکن است این را برای نشان دادن یک دستگاه غیر پریمیوم تأیید کنند، که در اینجا کاملاً صادق نیست. ممکن است به طور کلی معنای زیادی نداشته باشد، اما ارزش جلب توجه خریداران احتمالی را قبل از خروج از قفسه دارد.

بررسی ADATA Ultimate SU650 SSD – عملکرد خوب، قیمت بهتر
نرم افزار
این برای من کمی عجیب است زیرا ADATA جعبه ابزار SSD خود را برای SU650 ارائه نمی دهد، زیرا بیان می کند که سازگار نیست. برای تمام نسخه‌های دیگر SSDهای بالاتر از این مدل، این نرم‌افزار سازگار است و تصمیم را کاملاً غریبه می‌کند. ممکن است در نهایت لزوماً به نرم افزار نیاز نداشته باشید، اما داشتن این گزینه برای کسانی که از چنین ویژگی هایی برخوردار هستند مفید خواهد بود. این نرم افزار دارای قابلیت هایی مانند Drive Info، Diagnostics، Utilities، System Optimization و System Info است.


بررسی ADATA Ultimate SU650 SSD – عملکرد خوب، قیمت بهتر
کارایی
SU650 در سه نسخه 120 گیگابایتی، 240 گیگابایتی و 480 گیگابایتی موجود است. فناوری 3D NAND علاوه بر کاهش وزن، از نظر سرعت خواندن و نوشتن و همچنین قابلیت اطمینان نیز نقش مهمی ایفا می کند. با این اوصاف، قابلیت اطمینان چیزی نیست که بتوان آن را در عرض چند هفته پس از آزمایش اندازه‌گیری کرد، حتی زمانی که درایو را در آزمایش‌های قدرت متعدد و موارد مشابه قرار می‌دهیم. برگه مشخصات نشان می دهد که SU650 دارای MTBF حدود 2000000 ساعت است. این مدت زمان زیادی قبل از برنامه ریزی برای شکست است - بیش از 200 سال اگر همه چیز را باور کنیم.

از نظر معیارها، ادعای بنچمارک های کارخانه ADATA نشان می دهد که SU650 با سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب 520 و 450 مگابایت بر ثانیه کار می کند. با قرار دادن دستگاه از طریق نرم افزار محک (ATTO Disk Benchmark، Crystal Disk Mark، AS SSD Benchmark، و خواندن متوالی 520 نوشتن 450)، و چند آزمایش در دنیای واقعی، نتایج نسبتاً دقیق هستند. گاهی اوقات برخی از نتایج سرعت خواندن بسیار بالاتر از علامت 550 و سرعت نوشتن در حدود 490 را نیز نشان می‌دهند. با این حال، آنها به ترتیب حدود 510 مگابایت بر ثانیه و 400 مگابایت بر ثانیه هستند. این ممکن است دیدنی ترین نتایج نباشد، اما با توجه به محدوده قیمت، و واحد "بودجه" بودن در این محدوده، آن را به مجموعه ای از ارقام بسیار خوب تبدیل می کند.


جنبه دیگری که همیشه در نظر گرفته نمی شود مصرف برق است. SSDها در حال حاضر مصرف انرژی از درایوهای معمولی را تا حدودی کاهش می‌دهند، به طور متوسط ​​حدود 2.5-4W. محدوده ADATA از SSD های 3D NAND دارای قدرتی در حدود 0.65 وات است که چهار برابر کمتر از SSD های دو بعدی خوب است. حتی خیره کننده تر، مصرف برق در حالت بیکار، در حدود 12 میلی وات بود، که حتی در 1c در ساعت نیز ثبت نمی شود. این برای استفاده از برق لپ‌تاپ فوق‌العاده خوب است، که می‌تواند عمر باتری را یک ساعت یا بیشتر بین شارژها افزایش دهد.

بررسی ADATA Ultimate SU650 SSD – عملکرد خوب، قیمت بهتر
نتیجه
اگر به دنبال سرعت و عملکرد کامل هستید، SU650 مجموعه ای مناسب از نتایج را ارائه می دهد، اما قرار نیست رکوردی را ثبت کند یا در اوج رقابت کند. کاری که انجام می دهد این است که یک معیار خوب برای یک واحد با قیمت مناسب ارائه می دهد. ADATA Ultimate SU650 SSD با هزینه ای در حدود 1199 روپیه یک گزینه مقرون به صرفه با ظرفیت 240 گیگابایت است. با فناوری 3D NAND، قابلیت اطمینان نیز یکی از نقاط قوت آن است، اگرچه ممکن است در این مرحله برای انجام چنین تماسی خیلی زود باشد.

شما می توانید بررسی SU800 را در اینجا بیابید.

 

https://www.fortressofsolitude.co.za/adata-ultimate-su650-ssd-review/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.