بررسی WD GREEN SSD در مقایسه با WD BLUE

بزرگترین و بروزترین مجله معرفی ، نقد و بررسی سخت افزار کامپیوتر

بررسی WD GREEN SSD در مقایسه با WD BLUE

حکم
SSD 240 گیگابایتی WD Green در مقایسه با پسر عموی آبی رنگ خود در هنگام نوشتن آسیب می بیند. این نیز با حاشیه بسیار بزرگ است که نمی توان نادیده گرفت. بخش بودجه عملکرد عالی ارائه نمی دهد، این یک روند شناخته شده است. تقریباً هیچ درایوی وجود ندارد که بتواند هر دو را با قیمت ارزان ارائه دهد. این درایو دارای MRP 8320 روپیه است اما می‌توانید آن را با قیمتی کمتر از 6050 روپیه به صورت آنلاین پیدا کنید و با این قیمت، می‌توانید WD Green را انتخاب کنید، اما ما به شما توصیه می‌کنیم در عوض WD Blue را انتخاب کنید.

خرید SSD WD GREEN 240 گیگابایت
اکنون در آمازون خرید کنید 2890 موجود است همین حالا بخرید
بررسی دقیق WD GREEN SSD 240 گیگابایتی
ما اخیراً SSD WD Blue را بررسی کردیم و معلوم شد که بسیار خوب است به جز قیمتی که کمی بیشتر از رقبا بود و آن را خرید بسیار خوبی کرد. WD Blue یک SSD میان رده بر پایه SanDisk X400 بود. این در اینجا SSD 240 گیگابایتی WD Green است که در بخش بودجه هدف گذاری شده است. در حال حاضر تنها با دو ظرفیت، SKU 120 گیگابایتی و 240 گیگابایتی موجود است. هر چیزی بزرگتر و بعید است که شما کنترل کننده ای را که WD Green با آن عرضه می شود بخواهید و به زودی دلیل آن را خواهید فهمید.


مشخصات فنی
برخلاف WD Blue که دارای یک کنترلر Marvell 88SS1074 بود، WD Green دارای یک سیلیکون موشن SM2258XT است که جای تعجب ندارد. با نگاهی به PCB متوجه می شویم که SM2258XT طراحی بدون RAM دارد. بنابراین یک مزیت صرفه جویی فوری در هزینه وجود دارد زیرا یک تراشه کمتر برای پرداخت دارید. با این حال، اقدامات صرفه جویی در هزینه مترادف با کاهش عملکرد بوده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. در اینجا مشخصات SSD WD Green آورده شده است و ما اعداد WD Blue را دقیقاً در کنار آن قرار داده ایم. بنابراین می توانید ببینید که تفاوت واضحی در اعداد عملکرد وجود دارد.

مشخصات WD Green SSD 240 گیگابایتی

WD Green WD Blue
رابط SATA III 6 گیگابایت بر ثانیه SATA III 6 گیگابایت بر ثانیه
کنترلر Silicon Motion SM2258XT Marvell 88SS1074
NAND SanDisk 15nm TLC SanDisk 15nm TLC
رم NA DDR3L 1600 128 مگابایت
دنباله سرعت خواندن 540 مگابایت در ثانیه 540
دنباله سرعت نوشتن 465 مگابایت بر ثانیه 500
خواندن تصادفی IOPS 37K 97K
نوشتن تصادفی IOPS 68K 79K
استقامت (TBW) 80 100
توان مصرفی 50 مگاوات 70 مگاوات
پیک مصرف برق (Read) 2000 mW 2350 mW
پیک مصرف برق (نوشتن) 2500 مگاوات 3400 مگاوات
مصرف برق بیکار 30 مگاوات 42-45 مگاوات
MTTF 1.75 Mil Hrs 1.75 Mil Hrs
فرم فاکتور 2.5 – اینچ 2.5 – اینچ
ارتفاع 7 میلی متر 7 میلی متر
وزن 32 گرم 37.4 گرم
گارانتی 3 سال 3 سال
قیمت روپیه 8320 روپیه 9500
هزینه هر گیگابایت روپیه 34.7 روپیه 38
می‌توانیم ببینیم که WD Green از نظر سرعت نوشتن، IOPS (خواندن و نوشتن) کمی عقب‌تر از WD Blue است، اما از نظر راندمان انرژی بهتر است و از نظر وزن سبک‌تر است. در نهایت، استقامت نوشتن نیز 20 درصد کمتر است.

ساخت و طراحی
ما WD Green را باز کردیم تا به داخل آن نگاه کنیم. هر دو نیمه از پلاستیک ساخته شده اند و فقط درج های فلزی در سوراخ پیچ ها وجود دارد. کنترلر هیچ هیت سینک یا پد حرارتی به آن متصل نیست. و حتی اگر اینطور باشد، بدنه از فلز ساخته نشده است تا به عنوان هیت سینک عمل کند. اینجا جایی است که راندمان برق مطرح می شود، زیرا کنترل کننده ای که انرژی کمتری مصرف می کند به همان اندازه گرم نمی شود.

با بررسی دقیق تر، متوجه کنترلر Silicon Motion SM2258XT در مرکز با دو بسته NAND در دو طرف می شویم. تراشه‌های NAND مورد استفاده در WD Green نیز SanDisk 15 نانومتری TLC NAND (05478064G) هستند که تعجب‌آور هم نیست. انتخاب زیادی وجود ندارد زیرا WD قطعاتی را از شرکت های تابعه خود انتخاب می کرد.

SM2258XT همچنین یک دستگاه کاملا گرد با پشتیبانی از TLC و 3D NAND است. از مجموعه ویژگی های امنیتی ATA8 پشتیبانی می کند و دارای چندین فناوری برای کمک به تراز کردن سایش است. به اندازه کنترلر Marvell 88SS1074 مانند WD Blue از IOPS پشتیبانی نمی کند و با تراشه های NAND کمتری در یک درایو کم ظرفیت مانند این، می توانید انتظار داشته باشید که واقعیات کمی پایین تر از آنچه کنترلر قادر به انجام آن است باشد.

 

با چرخاندن PCB روی آن، لوگوی SanDisk را می بینیم، بنابراین همه تصاویر SSD های SanDisk را بیرون آوردیم و متوجه شدیم که این طراحی مشابه SKU 960 گیگابایتی SanDisk SSD PLUS است. این تنها با SM2258XT است در حالی که درایوهای با ظرفیت پایین تر از SM2256S استفاده می کنند.

WD Green 240 GB به خوبی WD Blue ساخته نشده است، با کمی کاهش قیمت در اینجا و آنجا، WD Green به خودی خود بد نیست. آنچه در اینجا می بینیم عملاً همان کاری است که هر سازنده دیگری برای SSD های ارزان قیمت خود انجام می دهد.

کارایی
ما CrystalDiskMark را قبل از شرطی کردن SSDها اجرا کردیم و سرعت خواندن متوالی 540 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن متوالی 458 مگابایت در ثانیه بود. در مقایسه با WD Blue، سرعت خواندن به نظر یکسان است اما سرعت نوشتن 11.6 درصد کمتر است. با حرکت به سمت مقادیر 4KQD32، متوجه می‌شویم که تقریباً نیمی از آنچه WD Blue ارائه می‌دهد است. بله! این کاهش عملکرد بین دو دستگاهی است که فقط 1200 روپیه فاصله قیمتی دارند.

 

آزمایش IOMeter ما در سطوح مختلف QD منعکس کننده افت عملکرد مشابه بود. هر چه QD بالاتر باشد، افت بیشتر است.

با حرکت به زمان‌بندی تأخیر IO، می‌بینیم که مقادیر عملیات خواندن بسیار زیاد است و نمودار سازگار نیست. QD های بالاتر واقعاً به این درایو آسیب وارد می کنند. بنابراین باید با افزایش اندازه انتقال ها، کاهش عملکرد را تجربه کنید.

 

ما تصمیم گرفتیم تا زمان تاخیر WD Green و WD Blue را با هم مقایسه کنیم. و نتایج شگفت انگیز است. برای چیزی که فقط 1200 روپیه کمتر از WD Blue هزینه دارد، WD Green مطمئناً شکاف عملکردی زیادی دارد. زمان تأخیر تقریباً دو برابر WD Blue است و یک جهش بزرگ از 16QD به بعد وجود دارد.

 

نوشتن عملیات روی WD Green داستان کمی متفاوت را ترسیم می کند. در حالی که نمودار منحنی مشابهی مانند تاخیرهای خوانده شده را نشان می دهد، مقادیر واقعی بسیار کمتر هستند. هنوز هیچ سازگاری وجود ندارد اما آنچه در اینجا می بینیم برای SSD های مقرون به صرفه کاملاً عادی است.

 

یک بار دیگر تصمیم گرفتیم WD Green و WD Blue را از نظر عملیات نوشتن با هم مقایسه کنیم. زمان بندی بسیار نزدیک است و WD Green کمی کندتر از WD Blue است. این امر همه چیز را برای این SSD تغییر می دهد زیرا آن را بسیار به درایوهای دیگر در این بخش نزدیک می کند.

 

https://www.digit.in/reviews/storage/wd-green-ssd-240-gb-review-57243.html

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.