بررسی Adata Ultimate SU800 SSD

بزرگترین و بروزترین مجله معرفی ، نقد و بررسی سخت افزار کامپیوتر

بررسی Adata Ultimate SU800 SSD

 Adata یکی از آخرین تولید کنندگان SSD باقی مانده است که هنوز با تمام تولید کنندگان کنترلر و فلش NAND (به غیر از سامسونگ) کار می کند. در چند سال گذشته، بسیاری از شرکت‌های SSD تبدیل به DRAM با یک تولیدکننده کنترل‌کننده یا فلاش هماهنگ شده‌اند و به عرضه محصولات برش کوکی با استفاده از طرح‌های مرجع ادامه داده‌اند. در مقابل، Adata دوست ندارد در جعبه ای با گزینه های محدود قرار بگیرد. به همین دلیل، این شرکت چندین محصول مختلف را ارائه می دهد که اغلب با هم همپوشانی دارند. هنگامی که یک فناوری جدید وارد بازار می شود، Adata اغلب اولین شرکت غیرمعمولی است که آن را بدون توجه به منبع اصلی قطعات وارد بازار می کند.

طیف گسترده محصولات Adata برای مصرف کنندگان خوب است، اما جنبه های منفی این رویکرد وجود دارد. هزینه توسعه کار با دو یا سه شرکت فلش NAND و تعداد معدودی از طراحان پردازنده‌های فلش ناگزیر از کار با لیست کوتاه‌تری از شرکا است. با گذشت زمان، Adata با همکاری با شرکای بسیار چیزهای زیادی آموخته است، بنابراین یک پروژه بینش بیشتری در مورد نحوه نزدیک شدن به پروژه بعدی می دهد. متأسفانه هر چیزی یک نقطه شروع دارد. Ultimate SU800 نقطه شروع Adata با فلاش 3D TLC 384 گیگابیتی Micron است.

لینک های حمایت شده
بهترین بازی های رایگان برای بازی در حال حاضر
جنگ قهرمانان
پوشش ما از اولین NAND مشتق از سه بعدی Micron چندان امیدوارکننده نبوده است. قالب بزرگ 384 گیگابیتی TLC باید ظرفیت SSD بالایی داشته باشد. ما اغلب به 4 ترابایت و فراتر از آن به عنوان افزایش ظرفیت برای SSD های مصرف کننده فکر می کنیم. هیچ کس انتظار نداشت که از 1000 گیگابایت به 1050 گیگابایت جهش کند. این همان چیزی است که محصول MX300 Crucial به همراه چند ظرفیت عجیب و غریب دیگر ارائه کرد. Micron همچنین نسل اول فلاش سه بعدی TLC را با یک کنترلر 4 کانالی سطح پایه جفت کرد که تأخیر ضعیف فلاش را تقویت کرد. هزینه عملکرد چند گیگابایت فضای اضافی بسیار بیشتر بود. من آن را پنالتی می نامم. MX300 یک محصول پایین‌تر از همتا بود، اما شرکت قبلاً یک NAND SSD سه بعدی (Balistix TX3) را لغو کرده بود و دیگری فاجعه‌بار بود.

ویدیوهای توصیه شده برای شما...
ثابت شده است که ساخت یک محصول با استفاده از NAND سه بعدی IMFT چالش برانگیز است. خود میکرون و اینتل هر دو محصولاتی با عملکرد ضعیف را با استفاده از این فناوری منتشر کرده‌اند، اما برای در نظر گرفتن آن (اما نه برای قدم گذاشتن در آن)، ما فقط در مورد پایین‌تر از حد متوسط ​​صحبت نمی‌کنیم.

برخلاف Crucial MX300، Adata تصمیم گرفت تا از ظرفیت عجیب و غریب TLC استفاده کند. Adata از یک سوم ظرفیت، اساساً تمام فضای اضافی (128 گیگابیت از مجموع قالب 384 گیگابیتی)، برای ساخت یک بافر SLC عظیم استفاده کرد. این مزیت ظرفیت را حذف می کند، اما یک بافر عظیم به ما می دهد که (حداقل روی کاغذ) باید بسیار سریع باشد. باید ببینیم که آیا بافر به اندازه ای است که 384 گیگابیت TLC را به اندازه کافی سریع کند تا بتوانیم آن را "نهایی" بدانیم.

مشخصات فنی

Adata SU800 (128GB)
AMAZON را بررسی کنید
مشاهده سایت

Adata SU800 (256GB)
49.20 دلار
مشاهده در آمازون

Adata SU800 (512GB)
AMAZON را بررسی کنید
مشاهده سایت
تبلیغات
آداتا قصد دارد Ultimate SU800 را در چهار ظرفیت استاندارد از 128 گیگابایت تا 1 ترابایت عرضه کند. بزرگترین ظرفیت هنوز در کانال ارسال نشده است. ما سه درایو کم ظرفیت برای آزمایش و تجزیه و تحلیل داریم.

یک کنترلر SM2258 Silicon Motion, Inc (SMI) با کد پیشرفته بررسی برابری کم چگالی (LDPC) در قلب Ultimate SU800 قرار دارد. ما این کنترلر و ترکیب فلاش را در یک مقاله پیش نمایش فنی در اوایل سال جاری آزمایش کردیم. پیش نمایش فنی جزئیات بسیار بیشتری را در مورد کنترلر و عملکرد داخلی آن نسبت به این مقاله ارائه می دهد. اگر سازنده SSD مجموعه ویژگی‌ها را فاش نکند، سعی می‌کنیم ویژگی‌های کنترل‌کننده‌ای که ممکن است در SSD خرده‌فروشی تعبیه شده باشد را برجسته نکنیم. برخی از ویژگی های کنترلر ممکن است فعال باشند حتی اگر سازنده SSD اطلاعات را منتشر نکرده باشد. در طرف دیگر سکه، ممکن است فروشنده برخی از ویژگی ها را نیز غیرفعال کرده باشد.

Ultimate SU800 در صدر خط تولید SATA Adata قرار می گیرد و با وجود اینکه از فلش 3D TLC NAND استفاده می کند، به عنوان پرچمدار عمل می کند. عملکرد خواندن متوالی به 560 مگابایت بر ثانیه می رسد، اما SSD تنها به سرعت نوشتن متوالی 520 مگابایت بر ثانیه دست می یابد. عملکرد تصادفی به 85000/85000 خواندن/نوشتن IOPS در مدل 512 گیگابایتی می رسد. ظرفیت های دیگر تغییرات عملکردی جزئی دارند.

خصوصیات پیشرفته
فلش سه بعدی TLC NAND
کنترلر SMI
محدوده ظرفیت گسترده: 128 گیگابایت تا 1 ترابایت
تکنولوژی سخت افزاری پیشرفته LDPC ECC
حافظه پنهان SLC هوشمند و بافر کش DRAM
DEVSLP (خواب دستگاه) پشتیبانی می شود
TBW بالا برای طول عمر بیشتر درایو
نرم افزار رایگان: جعبه ابزار SSD
پشتیبانی از S.M.A.R.T، TRIM Command، NCQ و Migration Utility
برای اطلاعات بیشتر در مورد بافر SLC اندازه یک سوم با Adata صحبت کردیم. این شرکت اطلاعات موجود در صفحه رسمی محصول را فاش نمی‌کند، یا حتی به این ویژگی بیش از یک نقطه اشاره نمی‌کند که از آن به عنوان "Caching هوشمند SLC" یاد می‌کند. Ultimate SU800 دارای بزرگترین بافر SLC در بین هر SSD مصرفی است که تا کنون منتشر شده است. اگر بافر موثر باشد، سری باید بسیار سریع باشد.

قیمت و لوازم جانبی
Adata Ultimate SU800 با قیمت بسیار جذابی به فروش می رسد. این سری فقط با قیمت 59.99 دلار (128 گیگابایت) شروع می شود، اما وقتی درایو 256 گیگابایتی فقط 79.99 دلار به فروش می رسد، نمی توانیم آن مدل را توصیه کنیم. درایو 512 گیگابایتی بهترین ارزش را در بین این سه ارائه می دهد، اما قیمت آن به 139.99 دلار افزایش می یابد. با این حال، اینجاست که همه چیز برای خریداران دشوارتر می شود. SSD NVMe 512 گیگابایتی Intel 600p نیز در زمان فروش تقریباً با همان 140 دلار به فروش می رسد. در بررسی Intel 600p، ما این درایو را با بهترین SSD های SATA موجود در برنامه های کاربردی روزانه مقایسه کردیم و 600p عملکرد کمی بیشتر داشت.


Adata یک بسته نرم افزاری را چند سال پیش منتشر کرد و در طول سال ها به طور پیوسته آن را بهینه کرده است. SU800 با نرم افزار قابل دانلود و نسخه سفارشی Acronis True Image HD کار می کند. برای دانلود هر دو باید یک حساب کاربری در وب سایت Adata ایجاد کنید.

گارانتی و استقامت
Ultimate SU800 با ضمانت 3 ساله عرضه می شود که در بازار اصلی SSD رایج است. آداتا گارانتی را با درپوش استقامتی محدود کرد که از 100 ترابایت (128 گیگابایت) شروع می شود و با هر افزایش ظرفیت دو برابر می شود.


SU800 در یک بسته بندی جذاب عرضه می شود، اما انتظار قطعات اضافی زیادی را نداشته باشید. با توجه به ارزش آن، درایو با یک آداپتور 7 تا 9.5 میلی‌متری عرضه می‌شود. من واقعاً باید تعجب کنم که مردم از اینها برای چه استفاده می کنند زیرا هنوز با موقعیتی مواجه نشده ام که در آن کاملاً مورد نیاز باشد.

این یک طرح نسبتاً جدید کیس از Adata است و ورود به آن دشوار است. نیمی از بدنه فلزی و نیمی دیگر پلاستیکی است. ما فقط یکی از SSD ها را باز کردیم زیرا نیاز به از بین بردن کیس داشت.


تنها شگفتی واقعی که در درایو پیدا کردیم از فلش بود. شش بسته وجود دارد، بسیار شبیه نمونه SM2258 که در سرمقاله پیش‌نمایش فنی تحلیل کردیم.

 

https://www.tomshardware.com/reviews/adata-ultimate-su800-ssd-review,4824.html

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.